Administration, kontor och backoffice – Rekrytering & bemanning
KFX erbjuder en snabb, enkel och kostnadseffektiv lösning för att hyra och rekrytera medarbetare inom administration, kontor och backoffice. Vi har kunder inom de flesta branscher i hela Sverige och tillsätter kandidater i olika karriärstadier – från de som är i början av sin karriär till erfarna specialister. Vi lägger stor vikt vid att kvalitetssäkra våra administratörer och tar våra rekryteringsbeslut baserat på objektiva faktorer, snarare än magkänsla.
Vi tillsätter flera roller inom administration och kontor
Oavsett vilken kompetens du är i behov av kan vi hjälpa dig att tillsätta rätt person för rätt position inom administration, kontor och backoffice. KFX hjälper dig att tillsätta roller som:
- Administrativ assistent – En person som ger administrativt stöd till ledningsgrupper, chefer och andra medarbetare på kontoret.
- Administrativ receptionist – En person som är ansvarig för att hälsa besökare välkomna, svara på telefon och hantera post.
- Datainmatningstekniker – En person som är ansvarig för att mata in data i företagets system och databaser.
- Kontorschef – En person som ansvarar för att övervaka kontorets dagliga verksamhet, hantera personal och hålla koll på företagets budget.
- Faktureringsspecialist – En person som är ansvarig för att skapa och skicka fakturor till kunder och följa upp betalningar.
- Inköpsspecialist – En person som ansvarar för att köpa in företagets varor och tjänster, förhandla priser och upprätthålla relationer med leverantörer.
- Projektadministratör – En person som ansvarar för att administrera projekt, inklusive att upprätthålla tidsplaner, hantera dokumentation och kommunicera med projektmedlemmar.
En lyckad rekrytering inom administration
Vår rekryteringsprocess fokuserar på kompetens och är helt fördomsfri. Vi vet att det kan vara svårt att hitta rätt medarbetare för en administrationstjänst, men vi är här för att hjälpa till. Vi lägger stor vikt vid relevans och fakta i vårt urval, och inte på ”magkänsla” eller fördomar. Det innebär att vi inte tar hänsyn till ålder, personliga brev eller bilder på kandidaterna, eftersom det kan påverka urvalet. Vi på KFX är ett auktoriserat rekryteringsföretag för en framgångsrik rekrytering.
Fördomsfria rekryteringar
Genom att fokusera på kompetens och utesluta fördomar bidrar vi också till mångfald på många arbetsplatser. Vi vet att det är viktigt att en administrationstjänst fungerar väl i en organisation och vår fördomsfria rekryteringsupplevelse hjälper till att säkerställa att rätt person tillsätts för jobbet. Så om du söker en kompetent medarbetare för en administrationstjänst, är du på rätt plats. Låt oss hjälpa dig att hitta rätt kandidat med fokus på kompetens.
Hyra bemanning inom administration
Letar du efter administratörer men är osäker på om du ska rekrytera eller hyra personal genom bemanning? Vi kan hjälpa dig med båda alternativen! Vi erbjuder skräddarsydda bemanningslösningar för att passa dina specifika behov, oavsett om det gäller heltid eller deltid. Vi hjälper till med arbetstoppar, semesterplanering och sjukfrånvaro på dag-, vecko- och månadsbasis – alltid snabbt och effektivt. Vi på KFX är ett trippelt auktoriserat bemanningsföretag.
Med en dygnet-runt-jour är vi alltid nära
Behöver ni snabbt hitta en ersättare om en av era ordinarie medarbetare insjuknar? Då kan ni alltid höra av er till oss via vår dygnet-runt-jour. Vi kan hjälpa er att boka en ersättare så att ni slipper avbrott och driftsstörningar i er verksamhet. Med vår personalbackup kan ni också få stöd vid arbetstoppar eller högt tryck på arbetsplatsen.
Hitta rätt personal baserat på dina behov med KFX
KFX lägger ett stort värde på långsiktiga och nära relationer med våra kunder, konsulter och kandidater. Vi arbetar utifrån en lyhörd och flexibel arbetsprocess där vi lyssnar på våra anställda, på varandra och på dig för att tillsammans skapa de bästa förutsättningarna för en lyckad rekrytering/bemanning.
Behöver du hjälp med bemanning eller rekrytering? Kontakta oss på KFX så hjälper vi dig direkt.